Bestyrelsesmøde Tønderhus 30.08.2023

Deltagere: Louise, Mads, Per, Tea og Per
Afbud: Nina, Allan og Josefine

Dagsorden
1. Besvarelse af bestyrelsesmail og Probo.
o Bestyrelsen gennemgik og svarede alle indkomne.
2. Trækvogn
o Der købes en trækvogn, som opbevares af Per. Den kan man låne såfremt nødvendigt.
3. Nøglebokse
o Bestyrelsen er enige om at nøglebokse gerne må opsættes i nærheden af egne hoved- eller
bagdøre.
4. 10 års plan for renovering
o Bestyrelsen skal have opdateret 10 års plan for renoveringsarbejder – specielt ift. facaden
ift. år og budget.
5. Klipning af hække
o Alle med store hække har fået en påmindelse. Der skal tjekkes op på hvorvidt det er gjort
eller ej.

6. Hundeskilte med forbud mod skidning på græsset
o Der bliver bestilt skilte.
7. Misbrug af reserverede vaskemaskiner
o Bestyrelsen er enige om at bestille nogle magnetskilte, der siger at maskinerne ”er
reserveret”/”i brug”, så folk ved at de er reserveret efterfølgende.

8. Booking af vaskemaskiner via ProBo
o Bestyrelsen vidste ikke dette var en mulighed. Dette skal fjernes fra Probo, sådan at det kun
forgår via Tønderhus hjemmeside.

9. Kontrol af parkering i gården
o Bestyrelsen diskuterede hvorvidt vi skal tilmelde os privat firma til kontrol af parkering i
gården. Der blev ikke truffet nogen beslutninger, men det drøftes videre på næste møde.

10. Indsamling på fællesarealer
o Indsamling af efterladte effekter fra kælder, og hovedtrapper og alle fællesarealer bør
foretages snart.
11. Ændringer til vedtægter
o Bestyrelsen har brug for et separat møde, der kun omhandler ønskede ændringer til
vedtægterne.
o Der ønskes vedtægtsændringer for at ajourfører Tønderhus’ vedtægter.
12. Byggetilladelse skraldeskur
o Bestyrelsen har modtaget plantegning af skraldeskuret, som vil bliver lagt op på ProBo og
facebook.

13. Workshop og hygge på søndag d. 3. kl.15
o Husk at deltage

14. Næste bestyrelsesmøde mandag d.2.10.2023 kl.17:30.